macarons

Jag är så himla förtjust i Macarons och skulle gärna vilja ha det på bröllopet. Det finns en himla massa varianter och varje bageri gör sina egna nu för tiden :)

Jag hade tänkt att göra egna men alla redskap som behövdes skulle kosta mig en förmögenhet/och plats (Visp, köksvåg, temperaturmätare, färger, skålar mm) och då fanns ju ingen garanti att jag skulle lyckas :)

Så ikväll ska jag göra ett macaronstest. Jag har köpt 4 st macarons från Laduree (22kr st) och 4 st macarons från coop (8 kr st).
Ska bli gott och spännande...image description
Hur fin är inte asken från Laduree... ååå.

image description



Man ser i färgerna vilka som är dyra och vilka som är budget... :)

image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0