Myser i soffan

Just nu sitter jag i soffan och myser under filten. Igår började kvällen med tjejförfest hemma hos mig där jag bjöd på en massa av dessa


Mums...

Sedan blev det en till förfest där vi fick prata engelska med italienare. Just då kändes det som inga problem men nu när jag tänker tillbaka på det kanske det inte var den bästa iden :) Idag ska jag försöka övertala pojkvännen att vi ska se två filmer jag letat upp som verkar bra.
Dessa 2 (recension kommer senare)



En skönhetssalong i Beirut är en välkommen tillflyktsort från vardagen och krigets hotande skugga för fyra väninnor. Den färgsprakande sockersöta Caramel är en romantisk komedi som blev Libanons officiella bidrag till Oscarsgalan. När den visades i Stockholm tog regissören och skådespelerskan Nadine Labaki emot kritikernas pris för Bästa Film
Ska påminna om  Almodovar vilken är en av mina favorit regissörer.


Fyra vänner tar itu med sina kärleksliv och lär känna sig själva samtidigt som de jobbar på ett trendigt smörgåscafé i Santa Cruz, Kalifornien. Vardagen i den här hippa lilla smörgåsshoppen är fylld av sex, kärlek och skratt. Kompisgänget som jobbar här finner styrka och stöd hos varandra när kärlekslivet stormar och caféet blir deras egen lilla oas. Skylten i fönstret säger allt: "Hjälp sökes. Normala människor undanbedes."  Ten Inch Hero bjuds vi på humor och känslor i klass med Diner, the Breakfast Club och Mystic Pizza. 

Men nu ska vi nog ta en promenad på vackra snöbeklädda södermalm :) Och Sedan blir det indiskt hos mina föräldrar och gos med min katt som jag inte längre tyvärr kan ha hos mig. Så jag får passa på extra mycket när jag är där. Han är världens mysigaste och står alltid vid dörren och väntar när man kommer hem.


 Hoppas ni alla får en härlig söndag!

Kommentarer
Postat av: Vera

fint med lite filmtips :)

2008-11-23 @ 16:40:22
URL: http://verasphoto.blogspot.com/
Postat av: Mia

Nu har man inte hört från dig på ett tag. Du är saknad!



kram Mia

2009-01-03 @ 17:35:59
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Benita

Är det inte en Cosmopolitan på bilden? :D Ser så gott ut. Kram!

2009-05-27 @ 00:17:07
URL: http://bubbelrummet.blogspot.com
Postat av: Benita

Åh! Cosmopolitan, tänk om någon ville bjuda mig på det ;-)



Krams!

2009-07-09 @ 18:00:58
URL: http://lantligtforalskad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0