Resa som lämnade avtryck hos mig!

Blev inspirerad av  Mias inlägg om sina favoritstäder och tänkte dela med mig om en av mina favoriter.
En av de vackraste städer jag har besökt är Chicago. Ganska otippat kanske men jag ska försöka förklara varför jag blev så förälskad i denna stad.
Jag besökte Chicago för ca 2 år sedan eftersom min pojkvän studerade i USA och Chicago ar en bra knytpunkt att träffas på. Det går mycket flyg dit som är billiga och för honom var det bara några timmars bilresa. Att inte ha träffat min pojkvän på nästan ett halvår gjorde såklart att hela Chicago fick ett förälskadepånytt sken men jag tror absolut att jag skulle ha älskat Chicago lika mycket ändå :)

Mina tips och det som gjorde Chicago till en av mina personliga favoritstäder!


De flesta skyskrapor i Chicago byggdes på 20 och 30 talet


Det finns stränder bara meter från stadskärnan!


Navy Pier - fin kaj med klassiska karuseller.


Vackra ChicagoPark

Missa även inte att lyssna på jazz på en av de klassiska klubbarna. Eller äta en Chicago-deep-dish-pizza...




Bilder: http://www.erita.net/, http://www.usatt.org/, traveldk.com

Kommentarer
Postat av: Mia

Oj vad roligt! Jag har också besökt Chicago och du har helt rätt i att det är en härlig stad. Det som slog oss när vi var där är hur pittoresk den känns trots att den är USA:s tredje största stad. Jag skulle lätt kunna leva och uppfostra barn där och det känner man ju verkligen inte om alla amerikanska städer..:)

Visste du förresten att ansedda Northwestern University där är grundad av svenska immigranter? Det finns flera gator i stan med svenskättade namn och flera muséer om skandinavisk invandring.

Det är tydligen Chicago och Seattle som fått flest invandrade svenskar - förståeligt vädret påminner om hemma! :)



Har haft fullt upp så jag har inte lyckats titta in men kände direkt på dina kommentarer hos mig att din blogg skulle passa mig. Jag hade rätt. :)



Ha de fint!

Kram Mia



PS. Vilken underbar tur du har som bor på Södermalm, själv letar jag lgh i stan frenetiskt. Vilken dröm om jag hamnar på söder, det är verkligen en av de absolut mysigaste delarna av stan.

2008-11-24 @ 13:01:49
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0