Tea and chocolate are my secret desires...

Tänkte dipsa er om det godaste te jag någonsin druckit. Har länge velat prova kusmi tea men tycker att det har varit så fruktansvärt dyrt! Nästan 200kr för en liten burk med te. Så idag när vi varit på moderna tog vi en pause i deras cafe och där kunde man köpa kusmite per kopp. Så jag blev så klart överlycklig och vi provade Kusmitea  Jasmin och kashmir tchai









Sedan köpte jag även Årechokladfabriks nya strut som heter God Jul! Den innehåller smaker som saffran, kardemumma, apelsin, glögg och pepparkaka. Har smakat de flesta men inte saffran, och jag tycker nog att den kombinationen låter lite skum men vi får se...
Annars är pepparkaka underbar! Som att äta degen fast som en pralin med massa choklad runt.





Nu längtar jag till åre också... Ska försöka åka dit 2 veckor i vinter. Vad är bättre än nysnö, sol och afterski egentligen?

Bilder: http://www.bluebox.se


Kommentarer
Postat av: Muhatma Ghandi

Chai-teet är min personliga favorit.

2008-11-17 @ 15:16:55
Postat av: dahlarna

Vad kul att du hittade till min blogg, så att jag hittade hit! Jag är verkligen nyfiken på det där teet! Har sett det på flera bloggar. Men det verkar lite väl dyrt. Hoppas att du får en bra dag!

2008-11-17 @ 19:33:10
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Emelie

Alltid lika roligt att få upp ögonen för nya bloggar. Jag fastnade genast för det här inlägget eftersom också jag är barnsligt förtjust i Kusmite och Åre chokladfabriks praliner. Pepparkaka och God jul har jag dock inte smakat, men det måste göras nu. Jag är svag för blåbär...



Synd att Kusmiteet verkar vara så dyrt i Stockholm, i Malmö kostar den lilla burken 119.- och den stora 179.-. mer överkomligt tycker jag.



Ha det bra!

2008-11-17 @ 21:17:08
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0